Реєстрація земельної ділянки є однією з найбільш важливих та одночасно складних адміністративних послуг. Завдяки запровадженню електронної послуги стартує принципово новий рівень якості обслуговування фізичних та юридичних осіб. Сьогодні реєстрація відбувається у два візити до державних органів, а запровадження цієї послуги дає можливість виключити перший візит, залишиться лише необхідність отримати документи після реєстрації земельної ділянки.

Новий електронний сервіс створює сприятливі умови для земельних правовідносин. Він заощаджує час та зусилля громадян, робить процес реєстрації прозорим, усуває суб’єктивні фактори при реєстрації земельної ділянки та сприяє створенню чесного земельного ринку.

Новий функціонал дозволяє сертифікованим інженерам – землевпорядникам подавати заявку на реєстрацію ділянки онлайн – режимі через e.land.gov.ua протягом кількох хвилин (за умови бездоганно оформлених відсканованих документів, завірених електронним цифровим підписом землевпорядника) та є частиною стратегії clerk-free, яка останні три роки запроваджується в сфері земельних відносин. Також за рахунок автоматизації значно пришвидшується процес розгляду документів від заявника та ухвалення відповідного рішення.

Такі нововведення заощадять час та унеможливлять будь-які корупційні ризики. Онлайн-заявка на реєстрацію ділянки одразу відображається в системі, і у кадастрового реєстратора вмикається зворотній відлік терміну, який відведений законодавством на внесення відомостей до Державного земельного кадастру – 14 днів. На відміну від попередніх електронних послуг, що були орієнтовані передусім на громадян, це швидше.

Таким чином, на сьогодні громадянам та бізнесу доступно вже чотири електронні послуги у земельній сфері. Нагадаємо, що раніше запроваджено надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, доступ до інформації про право власності та речові права на земельну ділянку  онлайн.